10/06/2024

Dieta na celulit. Co jeść, a czego nie?

Celulit to bardzo powszechny problem, który występuje nawet u 80-90 procent kobiet. Niektórzy przestają nazywać go schorzeniem, uznając, że jest to po prostu jedna z cech płciowych kobiet. Mimo że celulit nie jest żadnym powodem do wstydu, część z nas wolałaby się go pozbyć. Często słyszymy o dietach antycelulitowych, dzięki którym możemy przywrócić swojej skórze zachwycający wygląd. Jaką rolę w żywieniu ma celulit i czy odpowiednia dieta naprawdę może rozwiązać problem? 

Celulit – co to jest?

Celulit często nazywany jest „pomarańczową skórką”. Dotyka głównie kobiety, a jego znakiem rozpoznawczym jest nierówna i pofałdowana struktura skóry. Zwykle występuje na udach, brzuchu, pośladkach czy ramionach. Bezpośrednio nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, ale może wpływać na obniżoną samoocenę i dyskomfort. Skąd bierze się celulit? Powstaje w wyniku nierównomiernego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej, wody i włókien kolagenowych. 

Celulit – przyczyny powstawania

Na powstawanie celulitu wpływa wiele czynników – czasami trudno jest określić, co go powoduje. Na część z nich nie mamy większego wpływu, jednak zdarza się, że celulit powiązany jest bezpośrednio z naszym stylem życia. Za celulit odpowiedzialne mogą być następujące czynniki: 

  • hormony – zmiany hormonalne związane z menopauzą albo cyklem menstruacyjnym sprzyjają gromadzeniu się tłuszczu na udach, brzuchu czy pośladkach;
  • genetyka – celulit często jest genetyczny – w takich sytuacjach mamy niewielki wpływ na jego posiadanie;
  • stres – napięcie nerwowe jest powiązane ze wzrostem poziomu kortyzolu. To hormon stresu, który wpływa na metabolizm tłuszczu;
  • styl życia – szkodliwe nawyki, takie jak palenie papierosów, picie alkoholu i niezdrowa dieta mogą powodować powstawanie celulitu.

Jak pozbyć się celulitu, czyli o zdrowych nawykach żywieniowych

Zdrowe nawyki mogą przyczyniać się do redukcji celulitu, czyli tak zwanej „pomarańczowej skórki”. Odpowiednia dieta będzie miała wiele korzyści, bo wpłynie nie tylko na redukcję tkanki tłuszczowej, ale również na funkcjonowanie całego organizmu. O czym warto pamiętać, jeśli chcemy odżywiać się zdrowiej? Co na celulit naprawdę działa?

  • rozsądne ograniczenie spożywania tłuszczów i węglowodanów;
  • unikanie soli;
  • rezygnacja z gotowców i dań mocno przetworzonych;
  • rezygnacja z alkoholu, papierosów;
  • ograniczenie mocnej kawy i herbaty.

Ograniczenia te mogą spowodować, że zredukujesz lub pozbędziesz się celulitu. Podczas stosowania diety na celulit, warto pamiętać także, żeby odpowiednio się nawadniać – szczególnie w ciepłe, letnie dni. Trzeba pamiętać również o unikaniu skrajności i przechodzenia na bardzo restrykcyjne, surowe diety. Pozwolenie sobie od czasu do czasu na małą przyjemność w postaci słodkiego posiłku, czy dosypanie soli do potrawy nie sprawi, że cały Twój plan redukcji celulitu legnie w gruzach. Do diety podchodźmy rozsądnie – takie podejście z pewnością okaże się skuteczne na dłuższą metę. 

Jak pozbyć się celulitu – wsparcie dla diety

Co na celulit, jeśli dieta Ci nie wystarcza i chcesz zredukować „pomarańczową skórkę” szybciej? Możesz umówić się na usuwanie celulitu w Imperial Clinic. Nasz gabinet pełen jest profesjonalnego sprzętu oraz ludzi, którzy pomagają redukować celulit od wielu lat. Dieta na celulit może przynieść bardzo dobre efekty, ale świetnie będzie współgrać z profesjonalnymi metodami, które redukują tkankę tłuszczową, ale ujędrniają skórę i mogą pomagać w budowaniu mięśni. Umów się na wizytę i sprawdź, jak możesz sobie pomóc i stworzyć sylwetkę, o której marzysz!

02/06/2024

Na czym polega depilacja laserowa? Sprawdź, zanim umówisz się na wizytę!

09/05/2024

Endermologia jako skuteczna metoda walki z cellulitem

16/04/2024

Usuwanie blizn potrądzikowych: najskuteczniejsze sposoby

06/03/2024

Usuwanie przebarwień: najskuteczniejsze zabiegi na plamy na skórze